PromluvaBudu již lehce předpokládat, že některé zkratky jsou vám známé a DK už ste někdy viděli. Jelikož už jsem jeden guide vydal tak vás na něj částečně odkáži pokud nevíte co DK je. A zároveň jen podotknu, že bohužel ze stejné skutečnosti vyplývá i ten fakt, že z velké části se bude jednat o copy paste.
Pro začátek však řekněme pár slov o tom co nás očekává. Unholy DK je na rozdíl od frost specu zaměřené na pety a pomalé rozbourávání nepřítelovy morálky, spíše než burst dmg a vlastní DPS. Technicky bychom unholy DK mohli přirovnat k hunterovi na melee range.
Talenty Talenty na rozdíl od frost DK nejsou tak variabilní, respektive jsou velice striktně ohraničený na 2 buildy – frost subspec a blood subspec + jejich modifikace. Ano dali by se udělat i experimentální buildy nicméně ty spíše strádají než, žeby byly lepší.
Blood subspechttp://talent.mmo-champion.com/?deathknight#_CJEB8U4cUyoTC,,12213http://talent.mmo-champion.com/?deathknight#_CJEBS1FlBrOj,,12213 (s 3/3 Reaping)
Tento subspec je opět spíše určen pro slabší gear
Frost subspechttp://talent.mmo-champion.com/?deathknight#flc-5t2PpPRoYr,,12213http://talent.mmo-champion.com/?deathknight#flc-5tncQa_JH5,,12213 (možný build s reaping)
Tento subspec je určen pro high end hru + situace kde vašemu tanku opravdu v aggru důvěřujete, jelikož nemáte talenty na redukci threatu.
["Reaping" build je ořezaný o talenty tak aby ste ztráceli nejméně DPS jejich absencí]
K čemu talent „Reaping“? Odpověd je jednoduchá a to: „ Více Scourge Striků “ díky možnosti utilizovat Death Runy tímto talentem generované. Nicméně pro „Reaping“ modifikace talentů je za potřebí jiného glyphu než obvykle, jelikož bez něj rotace nevychází a velice často se vám může stát, že vám spadnou diseasy (nežádoucí) a vy budete nuceni je nahodit znovu. Obdobný problém existuje i u frost DK
GlyphyMajorGlyph Of Disease (povinný pro téměř všechny DK a jejich specy)
Glyph Of Dark Death (dá se zaměnit i za jiný DPS glyph. V případě Reaping modifikace je povinností mít Glyph Of Scourge Strike)
Glyph Of Ghoul (povinný pro všechny specy obsahující permanent ghoula)
Minor (volitelné)
Glyph Of Pestilence
Glyph Of Raise Dead
Glyph Of Horn of Winter
StatyHit ratingJako u ostatních melee je základem ability cap činící
8% melee hit (263 hit rating) což odpovídá zhruba 10% spell hit, což by s talenty+SH priest/balance druid+ draenei v partě mělo stačit na spell hit cap, který je velmi dúležitý, protože naším druhým nějvětším zdrojem vlastního DPS je spell – Death Coil.
Nicméně hrajeme na anthorii a i přes splnění těchto požadavků je stále možné missnout. Což nás vede k následujícímu opatření:
9% melee hit (295 hit rating) což je aproximovaných 11% spell hitu – v konkrétních a přesných číslech je to pak 289 hit rating (přesně 11% spell hit).
Pokud jste si jistí, že na raidu nikdy neuvidíte sovu/Sh priesta pak je potřeba dosáhnout až 341 hit ratingu.
(Případ kdyby chyběl i draenei již nebudeme uvádět)
Důležitou poznámkou je ten fakt,
že hit rating přesahující spell hit cap narozdíl od frost DK již NEzvyšuje DPS.ExpertiseCap je 26 expertise bodů, což je
173 exp rating (21bodů) + 5 bodů z talentu „Rage of Rivendare“.
Narozdíl od frost DK,
tento cap není povinné dosáhnout, což znamená, že existuje tu možnost běhat po světě s 0 expertise rating jako profesionální warrior.
Je to způsobeno podstatou DK a jeho runovým systémem. Je pravda, že nenávratně ztratíme několik autoattacků, ale pokud dostanete dodge/parry do speciální ability pak nedostanete klasický 10s CD na použité runy, nýbrž jen 2s CD a útok můžete použít znovu – takto se vám neztrácí DPS z abilit.
Další staty Nebudu to natahovat a prozradím vám, že základním statem pro DK bude
STR.
Nicméně jaké staty sbírat z gearu? Jelikož unholy DK funguje na anthorii tak jak funguje (takže špatně) tak z gearu se budeme snažit vytřískat co možná nejvíce
Armor Penetration, jelikož se Scourge Strike (SS) a melee utok slušně s ArP scale-uje (opět ale nezapomeňme na to, že hrajeme na anthorii).
Pokud někdy unholy DK pojede tak jak by měl pak by se i haste stal poněkud zajímavým statem (více polemiky o haste v sekci Gemování a Enchanty), což ale v brzké době asi nehrozí.
Crit ratingNarozdíl od frost DK, unholy nemá talenty na extrémní zvýšení critical chance, tudíž pro unholy je crit daleko dúležitější než pro frost.
SigilNa stojacích bossech Sigil Of The Hanged Man; pokud ho jste schopni udržet nastackovaný tak je možné ho použít i na ostatních, jinak Sigil of Virulence
Weapon of choiceDMG melee abilit se u DK odvozuje od weapon dmg tím pádem je nejvýhodnější mít
zbraň co nejpomalejší.
Pokud jste ochotni oželet nějaké ty staty, pak je pro unholy DK jednou z nejlepších voleb také Bryntroll The Bone Arbiter i přes svoji docela velkou rychlost, protože unholy DK z jejího procu benefituje spolu s paladinem nejvíc, ze všech class.
Gemování a EnchantyEnchantuje se podle potřeby a gearu.
Co nemáte to enchantuje. Pokud však máte všechny potřebné náležitosti (capy) tak by enchantování mělo vypadat asi následovně:
Head – Arcanum of torment (50AP+20crit)
Shouldry – Greater Inscrption of the Axe (40AP+15crit), pokud nemáte repku stačí za stonekeeper’s shardy PvP enchant 40AP+15resil
Back – Greater Speed (23haste)/Major Agility (22 agi) [je to volitelné, spíše ale agi jelikož haste na Anthorii pro UH DK zatím nefunguje. Pokud se to však někdy změní pak jasnou volbou bude haste]
Chest – Powerful Stats (10 all stats)
Wrist – Greater Assault (50AP)
Legy – Icescale Leg Armor (75AP+22crit)
Hand – Crusher (44AP)
Boty – Greater Assault (32AP)
!Samozřejmě platí, že pokud máte profesi s vlastním enchantem tak ho použíjte místo výše zmíněných
!Modrý socket – buď 1 sovereign (10STR+15stam) nebo nightmare tear (10 all stats)
Žlutý socket – pokud je jen jeden (nebo vhodně doplňuje do socket bonusu) hodí se Inscribed (10str+10crit), ale je možnost ještě 10STR+10hit
Volba gemování je na vás, resp. na gearu co máte a podle toho co vám schází. Platí však zásada ta, že pokud máte
funkční meta gem tak by zbytek měl být
full STR socket.
Meta gem jsem nechal až na závěr, pro možnost se rozepsat
Meta gem – Relentless Earthsiege Diamond (+21agilita + 3%crit dmg)
Toto je klasická volba, nicméně unholy DK z něj netěží tolik co frost DK jelikož není tak moc zatížené na crit dmg, resp. ability UH DK nedosahují takového procentuálního zastoupení critical striku jako u frost DK.
Thundering Skyflare Diamond (šance na proc haste ratingu) – tento gem řekněme spíše patří do říše snů, mýtů a bájí, jelikož jak jsem již dříve zmínil haste u unholy DK na Anthorii nefunguje. Nicméně jak by to mělo fungovat?
Asi následovně: fight začneme v unholy presenci (kvuli sníženému GCD) a začneme s rotací a necháme všechno rychle poprocovat. V tento okamžik kdy máme ještě naskočené všechny proc + haste z gemu vyhodíme gargoylu a už se jen smějeme nad DPS. Pro urychlení RP generace/navrácení se zpět do blood presence využijeme Empowered Rune Weapon, nebo Blood Tap (opět hypotetický případ). Toto platí pro začátek fightu, během boss encounteru už zůstáváme jen v blood presenci a jen čekáme na procy, protože RP na případnou gargoylu budeme mít a není ji třeba složitě získávat.
Berte na vědomí, že tohle je hypotetický případ, jelikož znovu připomínám, že
HASTE u unholy DK nefunguje!Rotace + CombatSamotná role DPS za unholy DK co se týče rotace je daleko jednodušší, než u frost DK
CooldownyBone Shield – měli byste se jej snažit mít na sobě 100% času --> dmg redukce + dmg boost
Summon Gargoyle – při momentální situaci se snažte gargoylu házet na CD, aby ste ji využili co nejvíce. Pokud někdy bude fungovat jak má, tak ji vyvolávejte během kumulace co možná největšího množství proců + hera. Na většině boss fightů v ICC budete schopni ji využít jen jednou (nevýhoda krátkých až středně dlouhých fightů pro unholy DK).
Army Of The Dead – díky talentu „Night Of The Dead“ je možné ho využít i v situacích kde je přítomné značné AoE dmg. Pokud hodláte využít tuto abilitu k DPS pak je vhodne ji použít před pullem bosse aby se vám stačili zregenerovat použité runy. To však v dnešní době ninja pullů není zcela možné. Existuje však i možnost využití tohto CD jako defensivní ability.
OpeningIcy Touch – Plague Strike – Scourge Strike – 2x Blood Strike – Death Coil
RotaceScourge Strike – Scourge Strike – Blood Strike – Blood Strike - Scourge Strike – Scourge Strike – Blood Strike - Pestilence
(opět spíše formální záležitost, ve skutečnosti se postupuje po prioritně výstavbovém systému)
Priority list1) Pestilence (pokud vám dochází duration na diseasech, otherwise se nedává)
2) Death Coil pokud by RP generovaná další special abilitou přeplnila RP pool
3) Scourge Strike
4) Blood Strike
5) Horn Of Winter (vždy když jsou runy na CD a nehrozí přehlcení RP poolu)
6) Death Coil při 40+ RP
Ano death coil je velkým zdrojem dmg, ale díky charakteru rotace UH DK není třeba s ní spěchat a proto je na priority listu poněkud nízko.
Maximalizace DPSPokud chcete být opravdu poctivý a snažíte se vytočit DPS co možná největší, pak je tu pár utilit, které se vám mohou hodit:
Flaška: Flask Of Endless Rage (180AP na 1 hodinu (v základu))
„Poťák“: Potion Of Speed (500haste rating na 15s) [opět se budu odvolávat na nefunkční haste u UH DK – v opačném případě bychom pak haste poťák využili těsně před vyvoláním gargoyli] nebo Insane Strength Potion (120STR na 15s (hlavní efekt))
Jídlo: Dragonfin Filet (40STR+40Stam na 1 hodinu)
Scroll: Scrol Of Strength VIII (30STR na 30minut)
Využití Anti-Magic ShellJedná se o defensivní skill umožňující vám vstřebat magic dmg za současného generování Runic power.
V ICC se dá využít v mnoha situacích. Buď opravdu jako lifesaver když začnete failovat, nebo jako DPS boost tím, že si záměrně stoupnete např. do ohně a tím si doplníte RP na spam death coil.
Jako již v předchozím guidu doufám, že vám tento článek něco dal. Jelikož valná většina DKček v guildě je unholy spec tak doufám, že se živě zapojíte do diskuze.
Je vítána jakákoliv konstruktivní kritika, ať již po stránce obsahové tak i po stránce slohově-gramatické, mějte však ohled na moje slabší vyjadřovací schopnosti a nechovejte se aggresivně a vulgárně.